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Author Topic: Druid Rotation  (Read 237 times)

February 24, 2013, 17:43:38 PM

murdoka

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Due to my lackness of DPS in raids i run SimCraf (simulation Craft) to test the dps of my gear.
It should be 63k dps only with Moonkin and Mark of the Wild.
On raids i got avg. 43kps (fully buffed) so i ask my self what i am doing wrong with my rota.

I wrote a litte script that used the same Rules of SimCraft. And BAAAM! 53kdps only with my little buffs.
Ok thats not the predicted 63k, yet.
I posted the custom class. (Yet, its only for Druid - Balance.)
It contains 2 files : the Mainfile and die Rules which will aply.

In default settings it will attack targets first if it is attackable and if you hit it the first time. You can Stop attacking if you clear your Target.

You can run it as Plugin also.

P.S.: If a balance druid will be kind enough to review the rules if i can tewak it to get the predicted 63k dps.

--------------

Da ich bei meinen raids nie auf eine gleichartige DPS kam wie meine anderen druiden Kollen hab ich mal SimCraft getestet und geschaut was für ein DPS theoretisch möglich ist. SimCraft meinte, dass ich nur mit Mark of The Wild und Zottelvie auf 63k kommen sollte.

Da hab ich mir gedacht was SimCraft kann, das müsste doch für WoW auch möglich sein.
Ich habe die Default Regeln portiert und sie da 53kdps :)

Ich hab das Script mal gepostet (Es ist leider erstmal nur für äh Ausgeglichene Druiden :P)
Es beinhaltet 2 Dateien. Die Hauptdatei und das Regelset.

Defaultmäßig greift das Script kein Ziel an. Erst wenn man einen Hit landet macht es selbstständig weiter. Wenn das Ziel löscht hört das script auf.

Also Plugin sollte das ganze auch seinen Dienst verrichten.

P.S.: Wenn ein andere Balance Druide so nett wäre mal drüber zuschaun wo es noch hackt damit ich auf die 63k dps komme wäe ich dankbar.

----------

February 24, 2013, 17:47:00 PM
Reply #1

murdoka

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Ruleset/Regelset.

USEABLE FOR FILTERS:
===========================
Buffs.NaturesVigel                (true/false)
Buffs.Incarnation                (true/false)
Buffs.ShootinStars               (true/false)
Buffs.NaturesGrace                (true/false)
Buffs.MoonKin                   (true/false)
Buffs.MarkOfTheWild             (true/false)
Buffs.CelestialAlignment          (true/false)
Buffs.Moonfire                   (true/false)
Buffs.Sunfire                   (true/false)
Buffs.MoonFireDuration             (in sec)
Buffs.SunFireDuration             (in sec)
Buffs.NaturesGraceDuration          (in sec)
Buffs.CelestialAlignmentDuration    (in sec)
   
SpellReady.Wrath                (true/false)
SpellReady.Starfire             (true/false)
SpellReady.Starfall             (true/false)
SpellReady.NaturesVigel          (true/false)
SpellReady.Incarnation             (true/false)
SpellReady.Starsurge             (true/false)
SpellReady.DreamOfCenarion          (true/false)
SpellReady.CelestialAlignment       (true/false)
SpellReady.NaturesSwiftnes          (true/false)
SpellReady.MushroomDetonate         (true/false)

SpellCasttime.Wrath             (in milli sec)
SpellCasttime.Starfire             (in milli sec)
SpellCasttime.Starsurge          (in milli sec)

SpellCooldown.Incarnation          (in milli sec)
   
Eclipse.IsLunar                (true/false)
Eclipse.IsSolar                (true/false)
Eclipse.IsEclipse                (true/false)
Eclipse.Direction                (0=none, 1=lunar, 2=solar)
Eclipse.Power                  (-100 <= x >= 100)

   
Target.IsAttackable               (true/false)
Target.IsInRange                (true/false)
Target.IsEnemy                   (true/false)
Target.IsDead                   (true/false)
   
Player.InCombat                (true/false)

------
FUNCTIONS()
PlaceMushrooms(count)            (1 - 3) -- Places up to 3 Mushrooms under the current target

February 24, 2013, 18:22:32 PM
Reply #2

murdoka

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To build a ruleset/ Ein Regelwerk erstellen:
==================================
Example/Beispiel:
This Rule checks for the Buff Mark of the Wild/ Diese Regel überprüft den Buff Mark der Wildniss
Code: [Select]
Rules = {

{
name = "MarkOfTheWild",
f = function()
if PerfIsSpellKnown(Spells.MarkOfTheWild) and not Buffs.MarkOfTheWild then
CastSpell(Spells.MarkOfTheWild)
return true
end
return false
end
}
}

You need to initialize the array Rules
Place every Rule as a new array with at least name and f

f must be a function with a boolean result.
Simple put a single Condition in it.

IMPORTANT: First rule matches wins. So if write

Rules = {

         {
            name    =   "Something",
            f      =   function()
                        return true
                     end
         },

         {
            name    =   "MarkOfTheWild",
            f      =   function()
                        if PerfIsSpellKnown(Spells.MarkOfTheWild) and not Buffs.MarkOfTheWild then
                           CastSpell(Spells.MarkOfTheWild)
                           return true
                        end
                        return false
                     end
         }
}[/code]

Mark of the Wild will never been check caus the first rule is always true
The order of the rules is top down.

---
Du brauchst nur die Variable Rules zu erstellen.
Jede Regel wird als neues Array Element mit den 2 Feldern name und f erstellt.

f muss einen Funktion mit dem Rückgabe wert boolean sein.
Füge einfach eine einfach Bedingung hinzu.

WICHTIG: Die erste Regel die wahr ist wird ausgeführt.

Wenn du folgendes schreibst:

Rules = {

         {
            name    =   "Something",
            f      =   function()
                        return true
                     end
         },

         {
            name    =   "MarkOfTheWild",
            f      =   function()
                        if PerfIsSpellKnown(Spells.MarkOfTheWild) and not Buffs.MarkOfTheWild then
                           CastSpell(Spells.MarkOfTheWild)
                           return true
                        end
                        return false
                     end
         }
}[/code]

wir Mal der Wildniss nie zum tragen kommen.
Die Reihenfole der Regeln is von Oben nach unten.

February 24, 2013, 19:13:19 PM
Reply #3

riarry

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I have moved this thread to the correct forum. Btw: Nice work!
Great Multi-Area herb&Mine Profile: SuperFarm 2.0
Awesome Fishing 1-600 with Coinmaster Achievment
--- NO SUPPORT VIA PM ---

February 24, 2013, 23:24:33 PM
Reply #4

murdoka

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Actually its not a CustomClass. You have to run it on CustomMode.

 

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